Plac zabaw służy zabawie, rekreacji i wypoczynkowi dzieci w wieku od 5 – 8 lat.
1. Teren ogrodu zabezpieczony jest furtką i zamykany na kłódkę. 2. Codziennie do godz.8:30 teren ogrodu jest sprawdzony przez wyznaczonego pracownika obsługi, który sprawdza stan techniczny zamontowanych na stałe urządzeń, stan opłotowania i terenu zielonego. Każdorazowo, po sprawdzeniu, pracownik dokonuje wpisu do odpowiedniego zeszytu znajdującego się w portierni szkoły, odnotowując fakt, że teren został sprawdzony i sprzęt do zabawy w ogrodzie jest sprawny. 3. Pracownik obsługi wydaje nauczycielowi klucz do ogrodu w przypadku wpisu ,,stan prawidłowy”. 4. W ogrodzie mogą przebywać tylko dzieci, nauczyciel i wyznaczony personel szkoły. 5. W ogrodzie może przebywać tylko jedna grupa dzieci (jeden oddział). 6. Na teren placu zabaw dzieci wchodzą pod opieką nauczyciela. Nauczyciel sprawujący opiekę nad dziećmi podczas zabaw znajduje się cały czas na placu. Nauczyciel odpowiada za bezpieczeństwo dzieci oraz przestrzeganie zasad regulaminu. 7. Przed każdorazowym wyjściem do ogrodu oraz przed powrotem do sali nauczyciel sprawdza stan grupy. 8. Z ogrodu można korzystać zgodnie z jego przeznaczeniem. Dzieci mogą bawić się w ogrodzie korzystając z przyrządów, sprzętu sportowego i zabawek sprawnych technicznie i zapewniających im bezpieczeństwo. Nauczyciele mają obowiązek dbania o wynoszony sprzęt. 9. Dzieci znają zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń i sprzętu sportowego znajdującego się w ogrodzie przedszkolnym. Nauczyciel jest zobowiązany do zapoznania dzieci z zasadami bezpiecznego korzystania ze sprzętu ogrodowego oraz bezpiecznego poruszania się w wyznaczonym terenie przed każdorazowym wyjściem do ogrodu. 10. Plac zabaw jest monitorowany.
Na placu zabaw należy:
1. Urządzenia zabawowe wykorzystywać zgodnie z ich przeznaczeniem - przy zastosowaniu się do zaleceń nauczyciela. 2. szanować przyrządy, urządzenia, sprzęt sportowy i zabawki oraz zieleń 3. zachować czystość – śmieci wrzuca się do kosza. 4. Wszelkie uszkodzenia przyrządów, urządzeń, sprzętu sportowego i zabawek zgłaszać natychmiast nauczycielowi przebywającemu na placu 5. Każdy wypadek zgłosić nauczycielowi przebywającemu z dziećmi, który po udzieleniu pierwszej pomocy przekazuje informację o wypadku dyrektorowi, rodzicom. W razie konieczności zawiadamia się pogotowie ratunkowe 6. Każdy uszkodzony sprzęt eliminować i zgłosić dyrektorowi.
Zabrania się: 1.korzystania z uszkodzonego sprzętu. 2. korzystania przez więcej niż jedno dziecko z jednego miejsca, 3. zjeżdżania głową w dół, 4. skakania ze zjeżdżalni i wchodzenia na nią od strony pochyłej, 5. wchodzenia na dach domku oraz główne elementy konstrukcji obiektów (huśtawek, drabinek itp.) 6. gier zespołowych, jazdy na rowerze itp. 7. rzucania papierów, wszelkich opakowań i odpadów, 8. wpuszczania psów i kotów, 9. przechodzenia przez ogrodzenie na teren boiska, 10.przerzucania piłki przez ogrodzenie.
Zasady powyższego Regulaminu obowiązują nauczycieli, rodziców oraz osoby upoważnione do odbioru dziecka.
Regulamin został zaopiniowany pozytywnie na Zespole Samokształceniowym wychowania przedszkolnego w dniu 22.09.2009 r.