Strona główna
Ogłoszenia
Prawo szkolne
Statut szkoły
WSO- system oceniania
Ocenianie IV - VI
Ocenianie zachowania
Regulaminy
Konkursy
Udział w programach
Podręczniki 2010/2011
Zapisy do szkoły
Oddział przedszkolny
Klasa I 2010/2011
Nasze sukcesy
Kronika 2008/09
Zjazd Absolwentów
Odpowiedzi
Wynajem pomieszczeń
Schronisko młodzieżowe
Stowarzyszenie
Linki
Czy wiesz co jesz - program


                                                                                                                            zmiana od 14.09.2010 r.

Postanowienia ogólne. 

Regulamin oceniania zachowania Szkoły Podstawowej nr 2 w Kórniku jest zgodny z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 7 września 2004 roku w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów szkołach publicznych.

Regulamin jest zbiorem szczegółowych zasad oceniania zachowania w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej nr 2 w Kórniku.
Regulamin został opracowany przez zespół nauczycieli II etapu edukacyjnego.

                                                           § 1

Śródroczna i roczna ocena klasyfikacyjna zachowania uwzględnia w szczególności:
1) wywiązywanie się z obowiązków ucznia;
2) postępowanie zgodne z dobrem społeczności szkolnej;
3) dbałość o piękno mowy ojczystej;
4) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób;
5) kulturalne zachowanie się w szkole, szacunek dla innych, dbałość o honor i tradycje szkoły.
                                                           § 2

Roczną i śródroczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala się według następującej skali:
1) wzorowe;
2) bardzo dobre;
3) dobre;
4) poprawne;
5) nieodpowiednie;
6) naganne,

                                                           § 3

 Poniżej wyszczególniono karygodne przewinienia ucznia kwalifikujące go do otrzymania oceny nagannej. Jeżeli uczeń dopuści się jednego z wymienionych przewinień z uzyskanej ilości punktów odejmuje mu się 20 punktów. Każde następne karygodne przewinienie skutkuje oceną naganną.   

Karygodne przewinienia
1. Wagaruje – samowolnie opuszcza zajęcia lekcyjne powyżej pięciu pojedynczych godzin z jednego przedmiotu lub trzech pełnych dni.
2. Celowo niszczy mienie szkoły: budynek, sprzęt szkolny, pomoce dydaktyczne, elementy wystroju.
3. Wulgarnie odnosi się do nauczycieli, pracowników i rówieśników.
4.1 Zachowuje się agresywnie zagrażając zdrowiu lub życiu kolegów i pracowników szkoły.
4.2 Ulega nałogom: picie alkoholu, palenie tytoniu, narkotyki.
5. Wyłudza pieniądze, kradnie.

                                                          § 4

 Za spełnienie warunków wymienionych poniżej  uczeń otrzymuje punkty. Suma uzyskanych punktów decyduje o otrzymaniu jednej z pozostałych ocen zachowania. Oceny ustalane są zgodnie z następującą skalą:                  

48 i wyżej - wzorowe
47 - 36- bardzo dobre 
35 – 25 - dobre 
24 – 14- poprawne 
13 – 0 - nieodpowiednie 

Szczegółowe kryteria  i liczba możliwych do uzyskania punktów:

1.1 nosi dzienniczek i notes do zarządzeń dyr. szkoły:  a) 0-2 braków – 2 p     b) 3,4 braki  -  1p                                                                                                   c) powyżej 4 braków – 0p
1.2 usprawiedliwia na bieżąco nieobecności – w terminie dwóch tygodni .                                                     Za posiadanie pojedynczych   1-5 godzin nieusprawiedliwionych 0 p                                                                 1.3 przynosi zeszyty, podręczniki, przybory wskazane przez nauczyciela: a) 0-2 braków – 2 p                                                                      b) 3,4 braki  -  1p                 powyżej 4 braków – 0p
1.4 Nie spóźnia się na zajęcia lekcyjne: a)      0 -2 spóźnień – 2pkt
                                                                        b)      3 – 2 spóźnień – 1 pkt.więcej – 0 pkt.                                     1.5 wykonuje polecenia nauczyciela: a) brak uwag – 3p; b) jedna uwaga – 2p; c) dwie uwagi – 1p                                                               d) więcej – 0p                                                                                                  Np.
1) terminowe oddawanie sprawdzianów
2) wywiązywanie się z obowiązków dyżurnego
3) niewykonanie powierzonego zadania (uczeń sam się zgłosił, wyraził zgodę) – np. wykonanie gazetki  ściennej, plakatu, przyniesienie pomocy na lekcję                                                                                                4)  inne 
1.6 Przynosi podpisy rodziców pod zarządzeniami, komunikatami i uwagami dyrektora i nauczycieli                     a) 0 - 2 braków – 2 pkt,  b) 3,4 braków  -  1 pkt        c) powyżej 4 braków – 0 p
Dotyczy komunikatów i zarządzeń, które na pewno powinny dotrzeć do rodzica (informacje o dyżurach nauczycielskich, wywiadówkach, uwagi, prośby o przybycie rodzica.                                                                2.1 Uczestniczy w szkolnych zajęciach pozalekcyjnych. Wymagana frekwencja 75%  - 0 lub 2p 
      1 koło – 1 pkt.       2 koła – 2 pkt.      3 i powyżej – 3pkt.                                                                                   2.2 Wykazuje się pracą (świetlica szkolna, spółdzielnia uczniowska, samorząd szkolny i klasowy) lub uczestniczy w organizowaniu imprez szkolnych, klasowych, środowiskowych, sprzątaniu świata, zbiórce surowców wtórnych :        a) 1 impreza – 1 p,           b) maksymalnie - 5 p                                                              2.3 wykazuje troskę o wystrój klasy i szkoły: gazetki, dekoracje:  a) jedno działanie – 1p                                                         b) dwa – 2 pkt;      c) przez cały semestr – 3 pkt
2.4 Bierze udział w konkursach wiedzy i artystycznych. Punkty otrzymuje uczeń, który w konkursie szkolnym:- wiedzy uzyskał przynajmniej 50% punktów,
     - w artystycznym -  miejsca lub wyróżnienia a) 1 konkurs – 1 pkt  b) maksymalnie - 5 pkt,                Punkty otrzymuje również uczeń, który w wyższym etapie  zajął I, II, III miejsce lub wyróżnienie 
2.5. Bierze udział zawodach sportowych:      a) 1 zawody – 1 pkt           b) maksymalnie - 5 pkt
2.6 Bierze udział w programach artystycznych (akademie, przedstawienia teatralne)                                     a) 1 występ – 1 pkt.           b) maksymalnie - 3 pkt.                                                                                                   3. Nie używa obraźliwych słów, sformułowań bądź gestów.- nietaktowne komentarze, przezwiska lub gesty w stosunku do nauczycieli i kolegów4. nie używa nietaktownych słów lub sformułowań wobec rówieśników - 0 lub 2
4.1 przestrzega zarządzeń dyrektora szkoły: a) nie przynosi przedmiotów: nóż, petarda, zapałki, zapalniczka, aerozol – 1p; b) podczas lekcji nie korzysta z telefonu komórkowego – 1pkt
4.2 Na co dzień stosuje strój, obowiązujący w szkole: a) nosi codziennie mundurek – 3p, b) 1 – 2 braki – 2p, c) 3 – 4 – 1p, d) 5 – 0 p
5.Taktownie i kulturalnie zachowuje się w szkole, okazuje szacunek innym:
a)      brak uwag – 10 pkt.
b)      jedna uwaga skutkuje obniżeniem o 1pkt.
c)      10 uwag i powyżej – 0 pkt.
Za sfałszowanie podpisu rodzica lub usunięcie uwagi nauczyciela odbieramy uczniowi 3p
- rozmowy na lekcji, żucie gumy, rzucanie papierków, odmowa podania dzienniczka, zeszytu, bekanie, bójki, przepychanie, niszczenie dekoracji, toreb i odzieży kolegów, zabieranie przyborów, brudzenie odzieży lub rzeczy osobistych.
- gra w piłkę, jazda rowerem, rzucanie śniegiem podczas przerw- niegodne zachowanie podczas uroczystości szkolnych (w trakcie śpiewania hymnu, wprowadzania i wyprowadzania sztandaru)
6.2 taktownie i kulturalnie zachowuje się w szkole: brak uwag – 3p; 1 uwaga-2pkt; dwie – 1pkt; więcej – 0 pkt; Za sfałszowanie podpisu rodzica lub usunięcie uwagi nauczyciela uczeń otrzymuje 0 p 

Za pojedyncze działania, które wykraczają poza limit przydzielonych punktów można przyznać dodatkowe punkty:
- po 1 pkt. za każde udokumentowane działanie ucznia,
- 5 pkt. za opiekę nad hodowlami szkolnymi lub pracę w sklepiku przez cały semestr,
- 5 pkt.za opiekę nad hodowlami szkolnymi podczas wakacji i ferii.                                                                                    

Nauczyciele sumiennie zapisują uwagi w Zeszycie uwag i pochwał. Wychowawca na koniec semestru każdą uwagę przyporządkowuje tylko raz odpowiedniemu punktowi.
Ocena końcowo roczna jest wystawiona w oparciu o średnią sumę punktów uzyskanych za I i II semestr.
Ocena naganna wystawiona za I i II semestr skutkuje naganną oceną końcowo roczną.