1. Nauczyciel ma prawo sugerować rodzicom lub opiekunom potrzebę wykonania badań psychologicznych, pedagogicznych lub psychologiczno-pedagogicznych. Nauczyciel przekazuje informację na piśmie i po podpisaniu przez rodzica przechowuje ją w teczce wychowawcy klasy.
2. Tylko rodzic może zapisać dziecko na badania.
3. Przed badaniem psychologiczno-pedagogicznym rodzic ma prawo do uzyskania opinii o własnym dziecku po złożeniu pisemnego wniosku skierowanego do dyrektora szkoły. Wniosek musi być złożony w sekretariacie szkoły celem odnotowania daty wpływu.
4. Wychowawca klasy, nauczyciel lub pedagog w ustawowym terminie pisze opinię o uczniu.
5. Rodzic odbiera opinię o uczniu w sekretariacie szkoły.
6. Decyzję o przekazaniu szkole opinii wydanej przez poradnię pedagogiczno-psychologiczną podejmuje rodzic.
7. Rodzic składa opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej w sekretariacie szkoły – celem odnotowania daty wpływu.
8. Nauczyciele uczący ucznia, którego opinię dostarczono, uwzględniają zalecenia poradni.
9. Pedagog szkoły w dzienniku lekcyjnym odnotowuje fakt wpływu opinii.